ΓΕΡΩΝ ΕΦΡΑΙΜ ΦΙΛΟΘΕΪΤΗΣ-ΑΡΙΖΟΝΙΤΗΣ





Το προηγούμενο Σάββατο, 7 Δεκεμβρίου 2019, εκοιμήθη εν Κυρίω στην Ιερά Μονή του Αγίου Αντωνίου στην Αριζόνα των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής, ο όσιος Γέροντας Εφραίμ, προηγούμενος της Ιεράς Μονής Φιλοθέου στο Άγιον Όρος ,
και η εξόδιος ακολουθία του έγινε την 11η Δεκεμβρίου 2019.


Την ίδια ακριβώς ημέρα πριν  41 χρόνια έγραφε σε ένα ημερολόγιό του:


<< 11  Δεκεμβρίου 1978

Θεέ μου, Θεέ μου! Πόσο θερμά και καρδιακά, με πόνο σε ικέτευσα και σε παρακάλεσα στην ώρα του θανάτου μου, να μου έλθης, να με συμπαρασταθής για να ξεβγώ από τη φοβερή δυσκολία αυτού του μυστηρίου.

Μα και Συ, Χριστέ μου, για μένα γεύθηκες την πίκρα του θανάτου,<<περίλυπος έστιν η ψυχή μου έως θανάτου>> Επειδή είμαι άνθρωπος με τόσες αμαρτίες, δεν ξέρω τι με επιφυλάσσεται και τι θα επιτρέψει η θεία Πρόνοια.
Τα άφθονα δάκρυα που μου χαρίζεις θεούλη μου, με ανακουφίζουν με παρηγορούν και μου δίνουν ελπίδα και κουράγιο.
Ώ πόσο ιερές τις κάνει το Άγιο Πνεύμα τις ώρες της νυχτερινής προσευχής στο κελλί!
 Τονώνεται η ψυχούλα, ξεκουράζεται, αναθάλλει, δροσίζεται, φωτίζεται, πνευματοποιείται ξένως και απορρήτως.
Άχ κι αυτή η χρυσή ευχούλα πόσο όμορφα λέγεται, πόσο ήρεμα προσφέρεται!
Εχθές την ημέρα είχα πολλή φορτούνα πειρασμών. Πόσο στενοχωρέθηκα και πικράθηκα!
Δόξα τω Θεό πέρασε. Τώρα περιμένω άλλη και άλλες και ποτέ δεν θα μου λείψουν. Αυτά μου διδάσκει η δεύτερη χάρις η πείρα-χάρις, που μένει ανεξίτηλα στη ψυχή.

Ώ Ιερή Παρουσία, του Πατέρα μου συνέχισε να με τρέφης για να μη πεθάνω.
Συγνώμη σ΄ότι σου πταίω ο απρόσεκτος και αθεόφοβος.
Σε φιλώ παιδικά.  >>


Το τεράστιο πνευματικό και κτητορικό του έργο γνωστό σε όλους μας.

Τα εσώψυχά του όμως πολύ λίγοι γνωρίζαμε .............

Την ευχή του να έχουμε.













Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΕΠΑΝΑΚΟΜΙΔΗ ΤΟΥ ΣΕΠΤΟΥ ΣΚΗΝΩΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΣΑΒΒΑ

ΧΡΙΣΤΟΣ ΕΤΕΧΘΗ

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Αρχιμ. Γρηγορίου Κωνσταντίνου Δρ. Θεολογίας